Alive KIDS

Alive KIDS er børnekirken under gudstjenesten og er for alle børn fra 0 - 12 år. Børnene er med til første del af gudstjenesten og bliver derefter ledt ud til børnekirkeområdet af KIDS-maskotten Lammet.

I ALIVE KIDS bliver der fortalt historier fra bibelen på en kreativ måde, fx gennem drama og lege. Derudover er der altid plads til at samtale, lege, synge og hygge sig med hinanden.

Spædbørn: Babyrum

Har man et barn i alderen under et år, er der et babyrum, hvor de små evt. kan kravle rundt eller få mad, imens forældre kan følge med i gudstjenesten via skærm og lyd.

Minihaven: 1 - 3 år

De mindstes gruppe er for de små børn, som har mulighed for leg og at tumle sammen med følge af en voksen.

Arken: Børnehavebørn

Arken er gruppen for børn i børnehavealderen, der kan være i KIDS uden følge af en voksen.

Løfternes land: 0. - 6. klasse

Denne gruppe er for skolebørnene, som efter et fælles oplæg vil gå i mindre grupper og tale om søndagens emne.

Alle 6. klassesbørn får mulighed for at kunne være medhjælpere i Alive KIDS.

7. klasse

Går man i 7. klasse, kan man gennemgå et undervisningforløb (Teenstudie / 'gå til præst'), som afsluttes med en festgudstjeneste med bibeloverrækkelse og ungdomsvelsignelse.

Vil du vide mere?

Du er altid velkommen til at kontakte vores KIDS-ansvarlige:

Anette Petterson

ap@alivekirken.dk