Eksterne rådgivere

Vi ønsker at være en stærk lokal kirke, der til stadighed udvikler sig sundt. For at være med til at sikre dette har vi fået to erfarne herrer, Jarle Tangstad og Stephen Matthew, som kirkens eksterne rådgivere.

Danmark

Jarle Tangstad

I sin ungdom kom Jarle Tangstad fra Norge til Danmark og har tjent som præst både i Frederikshavn, Mariager og København. I en årrække var han forstander for Mariager Højskole, hvorefter han har tjent som ledende præst i Danmarks største kirke, Kirken i Kulturcenteret sammen med sin hustru, Merete, igennem 30 år. Bl.a. har Jarle været med til at arrangere omdeling af det nye testamente til 620.000 husstande i Købenavn i 1990'erne, og han stod i spidsen for køb og istandsættelse af den tidligere Københavns Tekniske Skoles 15.000 m2 store bygning, så den kunne huse tv-kanal, friskole, børnehave, administration, café, kultur-, kirke- og konferencesal samt flere eksterne organisationers og firmaers lejemål i Københavns Kulturcenter.

På landsplan har Jarle været instrumental i skabelsen af Frikirkenet og Ung Mosaik, ligesom han har været foregangsmand for brobygning mellem kirke og det omliggende samfund. Udover at bruge tid med sin familie er han ekstern rådgiver for flere kirker.

Storbritannien

Stephen Matthew

Stephen Matthew har i flere år arbejdet i byggebranchen, men har nu i mange år brugt sin baggrund til at bygge Guds rige som kirkeleder og bibellærer. Han var i mange år som en af pastorerne med i ledelsen af LIFE Church med kirker i både Bradford og Leeds i England, Belfast i Nordirland og Warzawa i Polen og var den første leder af LIFE Church College, hvor han stadig underviser regelmæssigt. Derudover har Stephen skrevet adskillige bøger.

I dag driver han Building Church Academy og rejser i flere lande med undervisning, coaching og træning af ledere i lokale kirker. Når han er hjemme, er han en del af North Church, Leeds.

unsplash